tisdag 9 februari 2010

Kanske åre's bästa dag ever.

natten till idag hände något mycket ovanligt här i åre.. De snöade minst 30cm (70 åre cm) rakt ner!!! inte på tvären som vanligt...
detta tillsammans med tidigare dagars snöfall resulterade i en av åres bästa dagar!!!

jag började i 6an 9:00 med att bränna av vinkelrännorna, sjukt kul men ändå inte i närheten av vad som väntade.
efter någon timme drog vi oss vidare mot gondolen och prickade såklart öppningen perfekt!!
nu fick jag betalt för att jag inte snooza i morse.. hela östra full med midjedjupt fluffig puder!!

å sen fortsatte de bara. vi filmade till och me lite pow svängar vilket man inte gör allt för ofta i åre.
men resultatet blev så där.. varken jag eller krill (the kamera man) kände att vi hade riktig tid till å filma.

nu har jag tyvärr inte tid att skriva mer idag måste sova. det finns fortfarande sjukt mycke pow kvar.

ah juste, tog bort gipset på tummen igår också!! sjukt fett. äntligen kan jag shreda med stavar igen!!
nu är de bara alpen resan som ska bokas men jag tror den får vänta några dar till... är alldeles för bra här nu för att åka!

peace
Philip